Spørsmål og svar

Vi kan kansellere eller fjerne varer fra bestillingen du har lagt inn,
men kun så lenge bestillingen ikke er ferdigpakket og sendt.
Er bestillingen kommet så langt i prosessen har vi ikke muligheten
til å stoppe eller endre bestillingen din.

Vi har mange kunder som aldri har handlet på nett før. Da er det
bare å ringe oss for og slå av en hyggelig prat på telefon 57 82 10
00, eller skriv en e-post til oss på
post@hobbyspesialisten.no

Vi har som mål å sende alle bestillinger før kl 1300 samme dag.
Bestillinger etter dette sender vi dagen etterpå.
Du mottar en e-post så snart pakken din sendes fra vårt lager. Har
du ikke mottatt denne? Da må du sjekke i søppelepost/spamfilter.

Står bestillingen din på Behandler/On hold betyr det at pakken ikke
er sendt enda. Står bestillingen din på dette i mer enn 24 timer så
kan det være et par grunner til dette.
Du har bestilt varer som ligger under forhåndsbestilling (da finner
du leveringsdato på produktsiden), eller vi er midlertidig tom for
produktet du har bestilt. Vi pakker og sender
bestillingen din så fort som mulig. Ta en kikk på produktet du har
bestilt – der finner du alltid informasjon om leveringsdato.

Alle våre pakker sendes med sporing. Du kan følge sporingen på
linken som blir sendt til deg på E-post og SMS. Bare klikk på
linken.

Har du bestilt en pakke og valgt pakke i postkasse, men pakken ikke
får plass, så kan du få en melding om at pakken er levert uten at
du finner den. Som regel vil du da få en oppdatering
på sporingen dagen etterpå, om at pakken er levert inn på nærmeste
post i butikk. Vi anbefaler deg uansett å kontakte postleverandøren
for å melde fra om dette.

Klikk på “Min konto” på øverste linje på nettsiden, og
deretter på “Opprett ny konto”. Fyll inn dine opplysninger og
trykk på “Registrer kundekonto”.

Hos oss trenger du kun å oppgi personnummer hvis du velger Faktura
eller delbetaling. Bruker du Vipps, kort eller kredittkort må du ikke
oppgi personnummer.

Med en gang din bestilling er gått gjennom sendes en ordrebekreftelse
til e-posten du oppga under bestilling. Husk å sjekk
søppelpost/spamfilter om du ikke finner den. Har du skrevet inn feil
e-postadresse eller finner du ikke e-posten? Kontakt oss på
post@hobbyspesialisten.no

Ved teknisk feil kan det skje en reservering på din bankkonto selv om
ordren ikke har gått gjennom. Beløpet er da ikke trukket, bare
reservert, og det frigis igjen i løpet av få dager.

Får du ikke til å bestille? Det kan være flere årsaker til det:
– Du oppgir ikke din folkeregistrerte adresse
– Du har skrevet inn feil personnummer
– Du har nådd maks kredittgrense hos Klarna.

Vi oppfordrer alle som ønsker å bestille men ikke får det til, om
å kontakte oss enten på 57 82 10 00 eller post@hobbyspesialisten.no. Vi kan ta imot betaling over telefon og vi kan lage en faktura som legges ved i pakken uten noe ekstra gebyr.

I kassen er det et felt som heter legg inn gavekort eller rabattkode.
Skriv inn koden din og trykk “Bruk kode”. Da blir summen automatisk
trekt fra sluttsummen i handlekurven

Bestillinger hvor kunden forholder seg passiv og ikke henter pakken og bare lar den gå i retur vil bli belastet 250,- for å dekke returfrakt og lagerhåndtering. Gjør obs på at ved bruk at angrefrist må du informere oss. Angrefristen blir ikke aktivert med å bare la en pakke gå i retur uten at Hobbyspesalisten blir kontaktet.

Link til sporing av pakken finner du i sendingsbekreftelsen du mottar fra
oss på epost/SMS når pakken sendes fra vårt lager.

Du kan alltid gå inn på “Min konto” og sjekke status på
bestillingen din. Du kan også åpne ordrebekreftelsen du har fått
på e-post og klikke på linken til sporing av pakken. Da finner du ut
hvor pakken befinner seg akkurat nå.

Vi sender ut sporing på e-post og SMS. Pakker som ikke blir hentet
skaper en del ekstra utgifter for oss. Vi skal selvsagt hjelpe deg med
å sende pakken på nytt, om du ikke har fått hentet den. det vil da bli lagt til 69,- for ny frakt.

Vet du at du ikke får hentet pakken din er det mulig å utsette hentedato. Vi anbefaler at du gjør dette så du slipper at pakken
går i retur

Hvis e-posten ikke er kommet frem, er den stoppet av spam-filteret.
Pass på å sjekke e-postinnstillingene dine. Se i søppelepost/spamfilter. Finner du den ikke der, kan du alltid logge inn på Min konto og se ordrestatus der.

Når du bestiller blir ordren sendt rett til lageret for pakking.
Ordren din ligger “Til behandling” helt til den er mottatt av
Postnord. Vi prøver å sende alle pakker senest 24t etter du har
bestilt – men ofte før :)

Fra bestillingen din står som fullført og du mottar sporingslink er
pakken din normalt fremme på 1-4 virkedager. Dette avhenger litt av
hvilken leveringsmetode du velger. Pakke til hentested er den
kjappeste.
Bor du i et område av Norge hvor det er vanskelig å komme til, kan
det gå noe ekstra tid. Husk at du kan følge pakken din med
sporingslinken.

Når ordren din er registrert, får du automatisk en e-post som
bekrefter det, sendt rett til den e-postadressen du har lagt inn. Har
du ikke fått denne? Husk å sjekk søppelepost/spamfilter. Finner du
den ikke der?
Ta kontakt med oss på 57 82 10 00 eller kontakt@hobbyspesialisten.no

Vi tilbyr forhåndsbestillinger på nyere modeller i butikken vår
grunnet stor pågang.

Husk å sjekke under ønsket produkt i nettbutikken om det indikerer
med en grønn forhåndsbestill knapp.
Det vil alltid stå forventet leveringsdato på produkter som ligger
under “Forhåndsbestilling”

Vi har mange kunder som aldri har handlet på internett før. Da synes
vi det er veldig kjekt å få hjelpe de over telefon eller e-post
Ta kontakt med oss for en hyggelig prat på 57 82 10 00 eller
kontakt@hobbyspesialisten.no

Våre puslespill blir pakket og forseglet i en plastpose og deretter
kontrollveid, så det er svært sjelden at et puslespill mangler
brikker. Let under stolbein, støvsugerposen, under tepper eller mellom
putene i sofaen.  Skulle du derimot ikke finne brikken(e) må du
kontakte kundeservice på telefon 57 72 10 00 eller sende oss en epost
til post@hobbyspesialisten.no Vi har mange kunder som kontakter oss etter en stund, og forteller om de mest utrolige stedene brikken(e) har dukket opp!

Beklager dersom du har fått tilsendt feil motiv der vi har gjort en
pakkefeil.
Kontakt kundeservice snarest på epost post@hobbyspesialisten.no så
sørger vi for at du får tilsendt riktig motiv sammen med en
returlapp for feilsendingen.

Vi har laget puslespill av alle norske byer og de fleste tettsteder
med en viss størrelse.
Har vi ikke laget puslespill av ditt hjemsted og den har over 2000
innbyggere er det bare å kontakte oss så skal vi sørge for at dere
også får deres eget puslespill.

Vi kan lage puslespill på bestilling av bildet ditt. Ta kontakt med
oss på post@hobbyspesialisten.no eller tlf. 57 82 10 00 så bistår
vi deg med dette.
Prisen ligger på rundt 690,-. Det er noe leveringstid på dette, så
ta kontakt i god tid før du trenger det. Det er også noen krav til
kvalitet på bilde, men dette kan vi se på i lag med deg

Vi har vært i en lang prosess for å oppnå en kvalitet vi er stolte
av. Våre puslespill har god trykkvalitet, og ingen brikker er like.
Det vil si at med våre puslespill er det ikke slik at noen brikker passer der de egentlig ikke skal passe. Dette gjør puslespillene våre artige å pusle. Tilbakemeldinger vi har fra kunder og butikker er at kvaliteten på våre puslespill er minst like god som de andre store merkene. Noen synes til og med de er bedre :)

Er du ikke fornøyd? Pengene igjen!

Vi er en leverandør av puslespill som har fokus på det norske og det
lokale. Så og si alle våre puslespill bruker bilder som er plukket
ut i nøye dialog med lokale fotografer og lokalbefolkningen. Siden
vår oppstart nærmer vi oss en 7-sifret sum som er gått tilbake til
norske fotografer for bildene vi bruker. De fleste puslespill du
finner i butikken har bilder tatt av utenlandske fotografer, og
produsentene er ikke norske.  Våre puslespill er heller ikke
masseprodusert. Da de store leverandørene gjerne trykker opp 10-100
000 eksemplarer av et bilde, så lager vi som regel 100-200
eksemplarer. Noe som gjør puslespillene våre litt mer unike. :)

Hos oss får du også enkelt kontakt med daglig leder eller salgssjefen, da vi alltid synes det er veldig kjekt å ha direkte kontakt med kundene våre – både for å få høre ris og ros.